Dlaczego warto ciekawie aranżować wystawy sklepowe?

Odpowiednio zaaranżowana wystawa sklepu, zawsze zwraca uwagę przechodniów. Nawołuje do zatrzymania się choć na małą chwilę, przyciąga wzrok, wzmaga wyobraźnię, a co najważniejsze : zachęca, by wejść do sklepu.

galeria handlowa

Autor: jasonwoodhead23
Źródło: http://www.flickr.com
Dzisiaj, nie wystarczy już ulokowanie w w witrynie sklepowej manekina (chyba, że taki był zamysł projektanta).
Przygotowanie wystawy sklepowej to nie byle jakie wyzwanie. Witryna nie może swą wystawnością zniechęcać klientów, nie może być także mizerna i nieprzemyślana. Na jakie aspekty musimy zatem zwrócić uwagę? Dbałość o najmniejszy szczegół, tonacja, konsekwencja, to przepis na udaną witrynę.
Przy dekorowaniu sklepów, zwykle za inspirację służy dana pora roku czy zbliżające się święto. I tak wiosną większość salonów, kwiaciarni przykuwa nasz wzrok soczystymi odcieniami zieleni, a w grudniu niemal wszędzie widoczne są prezenty czy atrapy towarów, tzw. mokapy – () na tle ”puszystego” śniegu.

Mężczyzna przechodzący obok sklepu

Autor: Trevor Cummings
Źródło: http://www.flickr.com
Dekorację okna (naprawa odprysków ze szkła) lub wnętrza sklepowego dobrze jest wykonywać w stosunkowo krótkim czasie, mając na uwadze, aby okres zasłonięcia wystawy nie trwał długo. Musimy bowiem pamiętać, iż sklep pozbawiony na pewien czas ekspozycji na wystawie, nie cieszy się dobrą sprzedażą, a przez nieustanne, nieskończone zmiany dekoracji zaczyna tracić w oczach klientów. Zważywszy na ten fakt najbezpieczniej jest powołać się na profesjonalistów, wpisując w wyszukiwarce internetowej frazę: dekoracje wystaw sklepowych (znajdź tutaj).

Witryna sklepowa zapowiedź sklepu. Dyskretnie wysyła zaproszenie, mruga okiem, powoduje zainteresowanie klientów. Ważne przede wszystkim by była odpowiednio zaprojektowana – wszystkie elementy muszą ze sobą współgrać. Pomysłowy wystrój wystawy to wizualna uczta dla zmysłu wzroku – wiele osób coraz częściej wybiera się na tzw. window-shopping, czyli po prostu spacer z podziwianiem wystaw sklepowych. Pamiętajmy zatem – elegancka witryna to doskonała wizytówka każdego salonu i butiku.