Istotą każdego treningu jest dobrze ułożony plan.

Dobre przyszykowanie się do zawodów sportowych to zasadnicze jak i najważniejsze zadanie dla niejednego sportowca. Przez cały rok powinien być w doskonałej formie, tymczasem w momencie gdy będzie brał udział w nich, aktywniej musi się do tego przyszykować. Trener opracowuje rzeczowy plan działania a także w porozumieniu z dietetykiem konkretną dietę. I bywa to niezależne od konkurencji, jaką się kultywuje. Dla przykładu rozpatrzony zostanie plan treningowy triathlon. Po pierwsze czym będzie triathlon?

Czas na rower

Autor: Media Forum
Źródło: Media Forum
Jest to dyscyplina sportowa, w której scalone są ze sobą trzy różnego rodzaju konkurencje a będą nimi pływanie, kolarstwo oraz bieg. Jak jest się w stanie spostrzec kombinacja będzie dość wyczerpująca. Stąd też niejeden zawodnik będzie porządnie przyszykowany z każdej dyscypliny. Najistotniejsze będzie odpowiednie przyszykowanie kondycyjne, bo właśnie kondycja w owych zawodach odgrywa najważniejszą rolę.

Wejdź na naszą witrynę i czytaj jeszcze (http://centrumcryo.pl/terapia-manualna-wroclaw/) kolejne interesujące treści na ów temat. W przypadku pewnych pytań z radością rozwiejemy wszelkie Twoje wątpliwości.

Tak więc od samego początku trzeba stopniowo działać nad kondycją, po to by w dniu zawodów osiągnąć perfekcyjny rozmiar formy. Plan treningowy triathlon jest w znacznym stopniu bardziej skomplikowany od planów treningowych różnych konkurencji sportowych. W tej sytuacji równocześnie trzeba przyszykować się do jakże innych dyscyplin. Te równoczesne przyszykowanie jest bardzo ważne, aby odpowiednie części mięśniowe, które najintensywniej wykorzystywane bywają w poszczególnych konkurencjach równomiernie się rozbudowywały. Jak więc rozpisać owy plan treningowy ? Przeważnie przygotowując się na zawody sportowe, zawodnik ćwiczy sześć dni w tygodniu i ma 1 dzień relaksu. Ów dzień relaksu będzie istotny, gdyż mięśnie zbyt aktywnie wykorzystywane mogą począć się osłabiać. Właściwie w tym dniu zawodnik odpoczywa oraz odnawia siły przed kolejnym tygodniem trudnych przygotowań.

W sytuacji triathlonu należy przyszykować się do 3 dyscyplin sportowych, tak więc 2 dni w tygodniu przeznaczone są na jedną z dyscyplin. A więc przy przygotowaniach do etapu biegowego najistotniejsze będą mięśnie nóg oraz brzucha i właśnie nad tymi partiami należy się skoncentrować w pierwsze dwa dni treningowego tygodnia. Zbieżnie będzie w sytuacji pływania, jednak tu najistotniejsze będą mięśnie przedramion a także karku.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*